ایران پیشنهاد تاسیس بانك بین المللی تعاون را ارایه كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در تایلند، پیشنهاد تاسیس بانك بین المللی تعاون با هدف تقویت این بخش و افزایش توان تحرك آن در سطح بهتر و بالاتر از سوی وزیر تعاون ایران مطرح و تاكید شد كه تشكیل اتاق های تعاون مشترك بین كشورها به توسعه روابط چند جانبه و موفقیت افزون تر بخش تعاون كمك خواهد كرد.

نهمین نشست وزیران تعاون حوزه آسیا و اقیانوسیه روز دوشنبه در محل دفتر منطقه ای سازمان ملل متحد در بانكوك پایتخت تایلند آغاز به كار كرده است. سخنران افتتاحیه این نشست، معاون نخست وزیر و نیز وزیر كشاورزی و تعاون تایلند بودند كه در اظهارات خود ضمن برشمردن موفقیت های تایلند در بخش تعاون، بر لزوم توجه بیشتر دست اندركاران و فعالان بخش اقتصاد بر این بخش مهم جامعه تاكید كردند.

شیخ الاسلامی در سخنان خود كه در افتتاحیه این نشست ایراد شد، ضمن برشمردن موفقیت های كشورمان در عرصه تعاونی ها، بر لزوم ایفای نقش فعال تر و توجه بیشتر به جایگاه این بخش در توسعه زیرساخت ها و تأمین منافع درازمدت برای اهداف اقتصادی تأكید كرد.

وی خاطرنشان كرد: در برهه كنونی، جهان توان رو به اضمحلال نظام سرمایه داری را پس از دهها سال سلطه بر اقتصاد جهانی شاهد است. نظامی كه تجاوز و اشغال كشورهای ستمدیده را در كارنامه اعمال خود دارد و كشتار انسان های بی گناه و آزادیخواه را برای تامین منافع اقلیت حاكم تجویز و توجیه می كند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایران تاكید كرد: نظامی كه فقر فزاینده، بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی دهشتناك و محرومیت اكثریت را به بار آورد تا جایی كه توده های مردم رنجدیده و مستضعف را به قیام در برابر مناسبات و روابط ظالمانه واداشت و فریاد تغییرات اساسی و بنیادین در جهت تحقق عدالت و رفع فقر و فساد و تبعیض در سراسر جهان طنین انداز شد.

شیخ الاسلامی تصریح كرد: این روح و حقیقت امر تعاون است كه در میان توده های عظیم مردمی جاری شده است و می رود تا بساط استكبار و بیدادگری را برچیند و انسان ها را از سلطه متجاوزان و اشغالگران برهاند. در این دوران نقش ویژه تعاون در توزیع عادلانه درآمد و ثروت باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. چراكه ایجاد فرصت برای طیف وسیعی از افراد با درآمد كم و متوسط و بهره مندی آنها از فعالیت اقتصادی و افزایش سهم آنها در تولید ملی از كاركردهای مهم تعاون است.

شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن تاكید بر ویژگی های مثبت بخش تعاون از جمله رعایت عدالت، انصاف و ارزش های اخلاقی ، تشكیل اتحادیه های منطقه ای و بین المللی بخش تعاون برای انواع فعالیت های بازرگانی و تولیدی و نیز امور مالی و اعتباری را ضروری برشمرد.

این نشست كه با حضور وزیران و مقامات ارشد از 22 كشور حوزه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود، تا روز پنجشنبه به كار خود ادامه خواهد داد. نمایندگانی از تشكل های مربوط به تعاون در بخش خصوصی نیز در این نشست حضور دارند. از بخش خصوصی كشورمان نیز هیأتی متشكل از نمایندگان تعاونی های موفق و كارآفرین در این نشست حضور پیدا كرده اند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: هالووین , کالیفرنیا , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: